הובלות מצברים במרכז – התקנה עם לירון מצברים

מצברים במרכז – לעמוד בעומס

בישראל ישנתם כ-3 מיליון רכבים ממונעים על הכבישים, מתוכם בערך כ-1 מיליון רכבים באזור המרכז. מרכז ישראל הנו אזור תוסס, מגוון עסקים מנוהלים בו ועסקים רבים זקוקים לשירותי תובלה. בגלל כמות כה גדולה של חברות תובלה במרכז הארץ, ישנן תקלות רבות במצברים אשר צצות במהלך התובלה ויוצרות פקקים קבועים באזור זה. עקב מצבים עמוסים אלו, הוקמו חברות לטיפול ברכבים, וחלקן אף מתמחות בטיפול במצברים. חשיבותה של חברה שמחליפה מצברים במרכז הוא גבוהה, מכיוון שעליה לטפל בכל התקלות היומיומיות שבהן נתקלים הנהגים.

מי שזקוק לשירות התקנת מצברים בתל אביב ובמרכז עליו לחפש מומחה באזור מגוריו במידה וירצה לחסוך בעלויות של ההתקנה של המצבר.

מחירון-מצברים

חשיבותם של מצברים במרכז

הפעולה אשר מתבצעת בפנים המצבר מצריכה מהנוזל הפנימי להתאדות. לנוזל זה קוראים אלקטרוליט, והוא החומצה הנוצרת מהתהליך הפנימי של המצבר. פליטת אדי האלקטרוליט מכילים אדי מימן. כאשר המצברים עובדים שעות כה רבות, פליטתם גדולה יותר מהרגיל, ולכן חשוב להקפיד על תיקונם ואחזקתם הקבועה על מנת למזער את הנזק הנוצר עקב פליטת המימן לאטמוספרה, מה שמגביר את ההתחממות הגלובלית. האחזקה הטובה ביותר הינה נסיעה למוסך במטרה לבצע בדיקה מקיפה לרכב כולל המצבר. רכב שאינו תקין יוצר עומס על המצבר אשר יוצר פליטה מיותרת של אדי מימן לאטמוספרה. יש לשים לב לכך שהמצבר מוחלף לפחות אחת ל-4 שנים, ואם הוא ופועל במשך זמן רב במהלך היום לתקופה ארוכה, מומלץ לבצע החלפה אחת לשנתיים.

התאמת המצבר לרכב

גם אם הדשא של השכן ירוק יותר, לאו דווקא שדשא זה מתאים לנו- מצבר חזק לא תמיד מתאים לסוג הרכב שלנו. על מנת לעשות סדר במספרים, ניתן לדוגמה מצבר של משאית מול מצבר של רכב:
מצבר של משאית מספק מתח בעוצמה של 24 וולט, מכיוון שמנוע המשאית גדול הרבה יותר, והכוח הדרוש להנעתו גדול הרבה יותר. לעומת זאת, רכב פרטי זקוק לא יותר ממצבר בעל עוצמת מתח של 12 וולט. רכב עם מצבר של 24 וולט יכול לגרום לנזק למנוע, ואף לגרום לנזק למצבר עצמו. לכן, התאמת המצבר לרכב ייעשה באחריות ובהתאם, בנוסף לעובדה כי מצברים במרכז חווים תקלות רבות, ועל מנת למנוע עוד תקלה, נתאים אותם בהתאם לכלי הרכב.

הנעה בעזרת כבלים

במידה ואין גישה למוסך קרוב להחלפת מצברים במרכז, ואין כל דרך אחרת להסתדר, נניע את הרכב בעזרת כבלים. שיטה זו היא הכי פחות מומלצת מכיוון שהיא עלולה ליצור תקלה למצבר התקין.
ראשית, נוודא כי המצבר התקול בעל פוטנציאל הנעה, ונוודא מספר דברים:

  • אלקטרוליט – נפתח את הפקקים ונראה כי נוזל האלקטרוליט נמצא בגובה לפחות של 2 סנטימטר מעל לרשתית. אם לא, נמלא את המיכל במים מזוקקים בלבד! אם חסר נוזל ואין ברשותכם מים מזוקקים, אין לבצע את ההנעה בשום אופן עקב חשש להצתה.
  • תקינות הקטבים – נקו את הקטבים היטב מכל לכלוך לפני הנעת המצבר. וודאו כי הקטבים אינם חלודים, ובמידה וכן, ודאו כי הם עדיין יציבים ולא מתפרקים.

שלב ההנעה יתבצע בצורה מסודרת ולא בשום צורה אחרת. חיברו תחילה את הכבל האדום לקוטב החיובי של המצבר התקין, ולאחר מכן חיברו אותו לחלק החיובי של המצבר התקול. כנ"ל לגבי הכבל השחור ולחלקי הקוטב השליליים. תחילה למצבר התקין ולאחר מכן למצבר התקול. חשוב לבצע את החיבור בסדר הזה מכיוון שאחרת, יכול להיגרם ניצוץ. ניתוק הכבלי יתרחש באותו אופן כמו החיבור, על מנת להבטיח בטיחות לסובבים.

אם אינכם יודעים איך להחליף מצבר, כדאי להגיע למוסך שבבעלותו מצברים במרכז, ולהחליפו במידת הצורך.

מחפשים לקנות מצבר לרכב בעלות סימלית? לירון מצברים זאת הכתובת בשבילכם! לירון מצברים עד הבית

סרטון מומלץ – הטענת מצברים לרכב:

דילוג לתוכן